Det förekommer cookies på ellinorlofgren.se. Genom att fortsätta läsa på ellinorlofgren.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

11:24 | oktober 12, 2020

Min helg i bilder – överraskningsfest och ny bil

Halloj mina käraste! Nu ska ni få min helg i bilder tänkte jag <3  Så håll i er!!!

I fredagskväll så överraskade vi Fellan som fyllde 32år. Hon och hennes man Storken (till vänster i bild) bygger ett hus 5min ifrån oss som ska bli klart i vinter. Så vi alla möttes upp där och tog en fördrink och öppnade paket<3 Längtar sönder tills dem flyttar in och vi kan hänga vareviga dag hehh.

Sedan var jag tvungen att gå ut med Bruno. Så medan jag gjorde det hoppade alla andra på båten och åkte bort till Nacka Strand där vi skulle äta middag. Fellan hatar inte båtar så hon blev glad över surpricen yaay. Jag åkte bil på el istället <3

Väl framme tog vi en drink utomhus och fick tillskott av fler vänner. Det var så mysigt! Det absolut enda som saknades för att få till den där riktiga utomlands-winter-feelingen var glüwine! Jag älskar att dricka den skiten på vintern tillsammans med vänner nom nom nom. Men det här var otroligt trevligt det också såklart<3 MEN jag tycker att Sverige ska anamma glüwinestånd mer!!!

Sedan blev det en långmiddag på Kajen (The Quay) som var så mysigt! Man satt utomhus i tält på en brygga. Tyvärr var det ju kolsvart ute så det var ingen idé att försöka fota vattnet. Men det kluckade så härligt precis nedanför. Recommend!

Kjol Les Levres | Topp H&M | Tofflor Shepard

I lördags var P bakis då han drog in till stan efter middagen. Så istället för skogsutflykt som var tanken, så låg vi och sov mest hela dagen. Precis vad jag behövde efter flera hektiska helger! Men i söndags kom P’s familj över från Linköping för att fira min 25årsdag som var den 3e oktober.

Vi skulle egentligen bara fika, men vi slängde snabbt ihop lite lunch också. P gjorde en magisk kycklingpaj med sweet chilli dressing till. Och jag gjorde en rödkålssallad med krämig fetaost, ruccola, granatäpple och en gnutta pesto i olivoljan. Samt små snittar med fetaostcreme, ruccola och skinka. Det gick hem!!! Till efterrätt blev det såklart fikabröööd i true Ellinor Löfgren anda<3

Jag får alltid frågor om dessa ljusstakarna så fort jag visar upp dem (servetteringarna ifrån samma serie) och kom på i skrivandes stund att tallrikarna är ifrån samma märke också… Nämligen det svenska prisvärda märket: ByOn som jag fullkomligt älskar. Har drömt om att göra en inredningskollektion med dem for years <3 Någon gång i framtiden kanske!

På kvällen skulle vi ha fått besök men det sköts på till ikväll. Så vi avslutade söndagen med gos i soffan med Bruno, titta på sista avsnittet utav dramaserien ”Älska Mig” och några avsnitt av frågesporten ”Alla Mot Alla”  medan vi åt rester<3 En helg helt i min smak! Juste vi råkade köpa en ny bil också. Vi är helt sålda på elgrejen i och med att vi producerar den själva med våra solceller!!!